Email
Register

Trogivinske usluge

Diskontna prodaja tekstila

241. Diskontna prodaja tekstila

Zasto otvarati male diskontne prodavnice tekstila kad postoje velika odeljenja u robnim kucama i veliki tekstilni magazini? Odgovor glasi: trazite lokaciju upravo u njihovoj neposrednoj blizini kako biste jace naglasili svoju razlicitost - pazljiv odabir, moderno dizajnirane tkanine za sezonu, veliki izbor boja (uz male kolicine). Osigurajte svoju snabdevenost iz razlicitih izvora: domacih i inostranih robnih kuca (u sezoni snizenja), od proizvodaca koji ce takode uz vas profitirati. Aranzirajte pazljivo odabran propratni pribor za svaku tkaninu (konac, dugmad, okovratnike, pojaseve). Svoju trgovinu opremite modnim revijama i strucnom literaturom za sivenje. Za vodenje takve
trgovine dovoljno je imati smisla za tekstil, modu i sivenje, te imati sluha za trgovinu i komuniciranje s ljudima.

 

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

20 m2 (unajmljeni)

Broj radnika

preduzetnik i 1 radnik

Ulaganje kapitala

10.000 € (oprema prodavnice i obrtni kapital)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina

Godisnja bruto dobit

15.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,50 €

Benzinska pumpa

240. Benzinska pumpa

Benzinska stanica tipa 1.1 namenjena opsluzivanju vozila na jednosmernim gradskim saobracajnicama sa malim intenzitetom prometa. Sadrzaj benzinske stanice odreduje se prema potrebama gravitacionog podrucja, prema intenzitetu i strukturi prometa, te prema nameni i znacenju saobracajnice. Potrebnu infrastrukturu cini vodovod, kanalizacija, elektricna struja i telefon (nalaze se na granici parcele). Oprema objekta i dizajn prilagodeni su evropskim tehnoloskim, estetskim i ekoloskim standardima. Predvideni su maksimalni dodatni sadrzaji, koji se mogu smanjiti ili ukinuti, zavisno od potreba. Moze ostvariti godisnji promet do 1.500 tona derivata (motornih benzina oko 65%, a plinskih ulja 35%). Radi u dve smene. Prosecna marza za benzin iznosi oko 0,50 €, a za plinska ulja oko 0,04 € po litri.
Uz osnovni objekat postoji prodavnica s osnovnim potrebama. Ima jedan agregat uz pratecu opremu. Godisnja razlika u ceni iznosi do 100.000 € .

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

duzina 20-35 m, sirina 9-18 m

Broj radnika

3 (u dve smene)

Ulaganje kapitala

75.000 € (bez cene zemljista)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 10 meseci

Godisnja bruto dobit

91.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,21 €

Prodavnica mešovite robe

239. Prodavnica mešovite robe


Ovaj program je veliki investicioni poduhvat zato sto je potreban veliki prodajni prostor. Prodavnica je klasican primer prodavnice mesovite robe u manjem gradskom naselju cije je stanovnistvo zaposleno u industriji i uz to obraduje zemlju. Asortiman je fizicki podeljen na odeljenja prodaje prehrambenih proizvoda, zatim kucnih potreba, sitnijeg alata i instalacionog materijala, kao i sredstava za zastitu bilja i tla. Zbog raznovrsnog asortimana, prodavnica zahteva veliki broj zaposlenih koji poznaju asortiman. Prednost prodavnice je sto na jednom mestu nudi vrlo raznovrstan izbor, koji se inace nudi u vise prodavnica, pa potrosaci racionalno trose vreme predvideno za kupovinu. Nedostatak je velika pocetna investicija.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

315 m2 (prodaja prehrambenih proizvoda 118,0 m2, prodaja

kucnih potreba i si. 42,3 m2, prodaja alata i instalac. materijala 77,2 m2, ostalo 77,5 m2)
Broj radnika

3 VKV poslovode i 10 do 12 KV prodavaca
Ulaganje kapitala: 95.000 € (uredenje odeljenja prehrane 62,1%, opremanje samoposluzivanja i odeljenja za prodaju
alata i instalac. materijala 23,7%, ostalo 14,2%)
Period izvrsenja: 10 do 12 meseci
Rok povratka kapitala: 3 godine i nekoliko meseci
Godisnja bruto dobit: 38.000 €
Bruto dobit po 1 € investicija: 0,40 €
Ekoloska ocena

Broj radnika

3 VKV poslovode i 10 do 12 KV prodavaca

Ulaganje kapitala

95.000 € (uredenje odeljenja prehrane 62,1%, opremanje samoposluzivanja i odeljenja za prodaju

alata i instalac. materijala 23,7%, ostalo 14,2%)
Period izvrsenja

10 do 12 meseci
Rok povratka kapitala: 3 godine i nekoliko meseci
Godisnja bruto dobit: 38.000 €
Bruto dobit po 1 € investicija: 0,40 €
Ekoloska o

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

3 godine i nekoliko meseci

Prodavnica i servis sportske opreme

238. Prodavnica i servis sportske opreme



Ovaj program je kombinacija prodaje i usluge, a sve radi povecanja konkurentosti na trzistu. Nude se sve vrste sportske odece, obuce, opreme i rekvizita za sportske aktivnosti. Planiranje i servis sportske opreme (popravljanje teniskih reketa, servisiranje skija, sivenje lopti i si.) da bi se zadrzali stalni kupci. Usluge daju programu prednost nad ostalim prodavnicama sportske opreme, robnim kucama i slicnim prodavnicama koje nude sportsku opremu. Tehnologija rada u prodavnici-servisu zahteva dobro poznavanje potreba sportista, a majstor u servisu treba da ima svestrana znanja, odnosno vestine. Najbolja lokacija je centar grada, jer je tamo i najveca koncentracija mogucih kupaca.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

104 m2 (prodajni prostor 67,2 m2, servisna radionica 28,0 m2, ostalo 8,8 m2)

Broj radnika

2 do 3 KV prodavca i 1 KV majstor-serviser

Ulaganje kapitala

40.000 € (opremanje prodajnog prostora 87,5%, opremanje servisne radionice 12,5%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 4 meseca

Godisnja bruto dobit

30.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,76 €

Specijalizovana prodavnica tekstila i konfekcije

237. Specijalizovana prodavnica tekstila i konfekcije

Specijalizovana prodavnica tekstila i konfekcije zahteva nesto veca investiciona ulaganja. Kako je prodavnica namenjena zenama, muskarcima i deci, nema rizika od smanjenja broja mogucih kupaca. U asortimanu je predvidena konfekcija za sve kategorije kupaca, ali po mogucnosti raznovrsnih cena i metraza (tkanine, laksi materijal i pribor za sivenje). Prodavaci moraju imati potrebna znanja vezana za krojenje i sivenje da bi kupcima mogli pomoci pri odredivanju potrebne kolicine materijala za pojedine vrste odevnih predmeta. Ovakva kombinacija je povoljna, jer se kupci lakse odlucuju za kupovinu konfekcije kad ne nadu zadovoljavajucu ponudu metraze, i obrnuto (supsti-tutivni asortiman u istom prostoru). Konkurencija su slicne prodavnice, odnosno velike prodavnice (npr. robne kuce, supermarketi i si.).

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 (prodajni prosto 48,40 m2, skladiste 8,00 m2, ostalo 3,60 m2;

Broj radnika

2 do 4 KV prodavca (u zavisnosti od radnog vremena)

Ulaganje kapitala

30.000 € (uredenje prostora 30,5%, oprema 58,4%, ostalo 11,1%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 10 meseci

Godisnja bruto dobit

23.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,78 €

Prodavnica knjiga, kancelarijskog pribora i muzičkih instrumenata

236. Prodavnica knjiga, kancelarijskog pribora i muzičkih instrumenata

 

Specijalizovana prodavnica knjiga, kancelarijskog pribora i muzickih instrumenata moze racunati na potrosace svih nivoa kupovne moci, medu svim kategorijama stanovnistva. Dakle, trziste je prilicno siroko, ali treba znati da je rec o povremenoj potrosnji, koja se smanjuje s padom kupovne moci stanovnistva. Dodatni deo asortimana, pre svega sitni pokloni, izuzetno je atraktivan, pa zato radno vreme treba prilagoditi potrosacima. Nema potrebe za posebnom tehnickom opremom, a prodavci moraju dobro poznavati asortiman, kao sto su pribor za tehnicko crtanje, slikarski pribor i posebno, instrumenti. Buduci da se kupovina asortimana planira unapred, lokacija ne mora biti u centru grada, kako je to u ovom programu predvideno. Konkurencija su uglavnom slicne prodavnice, a i ostale manje prodavnice koje u
asortimanu imaju neke navedene robne vrste.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 (prodajni postor 34,40 m2, skladiste 12,00 m2, sanitarno-garderobni prostor 3,60 m2)

Broj radnika

1 VKV i 2 KV prodavca

Ulaganje kapitala

23.000 € (uredenje prostora 36,4%, oprema prodavnice 52,5%, ostalo 11,1%)

Period izvrsenja

10 do 12 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 2 meseca

Godisnja bruto dobit

19.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,85 €

Specijalizovana prodavnica odeće

235. Specijalizovana prodavnica odeće


Program pokazuje kako se odredena dobit moze ostvariti prodajom specijalizovanog asortimana zenske i muske odece na podrucju veceg i komunikacijski otvorenijeg grada. Prodavnica je locirana u centru grada. Asortiman je, dakle, uze odreden: zenska i muska konfekcija, ves i razliciti dodaci standardnim odevnim predmetima (npr. kaisevi, kravate, salovi, rukavice, sesiri i si.). Osnovni rizik je osetljivost na modne promene, koje prodavac mora predviden" (dakle, treba pratiti kretanja na trzistu). Prodavci u takvoj prodavnici moraju svojim izgledom i ponasanjem da uticu na kupovinu.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

59,82 m2 (prodajni prostor 48,80 m2, skladiste i kancelarija 8,23 m2, ostalo 2,80 m2)

Broj radnika

1 VKV i 2 KV prodavca

Rok povratka kapitala

1 godina i 11 meseci

Godisnja bruto dobit

15.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,70 €

Ekoloska ocena

A

 

elicina prostora: 59,82 m2 (prodajni prostor 48,80 m2, skladiste i kancelarija 8,23 m2, ostalo 2,80 m2)
Broj radnika: 1 VKV i 2 KV prodavca
Rok povratka kapitala: 1 godina i 11 meseci
Godisnja bruto dobit: 15.500 €
Bruto dobit po 1 € investicija: 0,70 €
Ekoloska ocena: A

Prodavnica ženskog veša

234. Prodavnica ženskog veša


Svaki preduzetnicki program u podrucju trgovine ima svoje specificnosti, pa je pre pocetka investiranja potrebno uociti moguce rizike i prednosti. Ovaj pro­gram pripada kategoriji tzv. specijalizovanih prodavnica za povremeno snabdevanje, a potrosaci su zene. Konkurencija takvoj prodavnici su sve prodavnice sa istim asortimanom, robne kuce, supermarketi, prodav­nice mesovite robe koje nude i tu robu. Kako je asortiman, uz lokaciju, osnova poslovnog ucinka, preduzetnik mora voditi racuna o tome da je posredi asortiman koji je delom podlozan promenama mode i sezonskim oscilacijama u traznji. Za rad u prodavnici nisu potrebna posebna tehnicka znanja, jer nema slozene opreme, a sama investicija je vrlo mala, s obzirom na predvideno uredenje.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

25,96 m2 (prodajni prostor 16,45 m2, skladiste 6,25 m2, ostalo 3,26 m2)

Broj radnika

1 VKV i 1 KV prodavac

Ulaganje kapitala

12.500 € (uredenje

Rok povratka kapitala

1 godina i 6 meseci

Godisnja bruto dobit

10.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,80 €

Ekoloska ocena

A

Prodavnica elektromaterijala

233. Prodavnica elektromaterijala

Program pripada tipu specijalizovanih prodavnica komplementarnih proizvoda (materijal-pribor-alat). Specijalizovanost se u ovom slucaju odnosi na elektro-materijal, pripadajuci pribor i alat. Takva prodavnica svoju rentabilnost zasniva na vrlo raznovrsnom i velikom asortimanu - izboru artikala (s tim u vezi i dobro organizovanim kanalima nabavke) i visokom kvalitetu i pristupacnim cenama proizvoda. Osim toga, kriticni element je i kvalitet, odnosno strucnost prodajnog osoblja, kao i izbor lokacije. S obzirom na makrolokaciju, program zahteva gravitacijsku zonu od 5.000 domacinstava sa izrazitom graditeljskom aktivnos­cu, a kao mikrolokacija biraju se pogodna mesta u trgovackim centrima naselja. Povecanje profitabilnosti iskljucivo zavisi od rasta traznje, narocito u delu mogucnosti stalne saradnje s velikim kupcima.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina zemljista i prostora

60 m2 varijanta kupovine

Broj radnika

6 (preduzetnik, admini­strator, 2 prodavca, 2 pomocnika)

Ulaganje kapitala

59.500 € (cena prostora 80,78%, uredenje i namestaj 10,01%, koriscen automobil 8,41%, ostalo 0,84%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 4 meseca

Godisnja bruto dobit

52.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,75 €

Komisiona prodaja polovnih automobila

232. Komisiona prodaja polovnih automobila


Novac je lako zaraditi ako se setite pravog, svakako moralno i zakonski dopustenog nacina. Ovo je jedan od takvih programa. Da biste ga realizovali, morate imati (ili osigurati) 500 kvadratnih metara zemljista blizu urbane aglomeracije sa 20-ak hiljada vlasnika licnih automobila i visokim ucescem porodica koje nemaju automobil. Zemljiste morate urediti i na njega postaviti mali kancelarijski punkt i zapoceti posao. Kako? Svi vlasnici koji nameravaju da prodaju svoj automobil dovesce ga vama i ostaviti odreden broj dana, s tim da se prethodno dogovorite o prodajnoj ceni. Kod vas ce dolaziti i oni koji nameravaju da odaberu i kupe odgovarajuci polovan automobil, pa ako se dogovorite o ceni, u vasoj kancelariji biste sredili formalnosti, pa kupac moze odmah imati automobil. Proda vcu isplatite trazenu cenu, proviziju i/ili razliku u ceni zadrzite i transakcija je obavljena. Kriticni parametri programa su izbor makrolokacije, sposobnost
preduzetnika, ponuda/ potraznja, cene automobila i ucinak promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina zemljista i prostora

500 m2 zemljista (koncesija) i kancelarijska kucica (kupovina)

Broj radnika

5 (preduzetnik, admini­strator, 2 prodavca-animatora, nocni cuvar)

Ulaganje kapitala

52.000 € (trogodisnja koncesija 69,23%, cena kucice 9,62%, oprema i uredenje prostora 18,27%, ostalo 2,88%) _

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

101.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,75 €

Galerija

231. Galerija

Mnogo je mladih, jos nedovoljno poznatih, ali i renomiranih umetnika koji sve teze prodaju svoja slikarska, vajarska i druga umetnicka dela. Privatna galerija (izlozbeno-prodajni salon umetnosti) mesto je organizovanog otkupa (na razlicite nacine), pripreme (okviri, postamenti i si.) izlaganja (stalne i/ili povremene izlozbe), promocije (monografije, katalozi i si.), kao i plasmana (kupoprodajom, ali i organizovanjem stalnih i/ili povremenih aukcija i drugih oblika prodaje) svih vrsta umetnosti. Tim poslom se moze baviti samo strucna osoba izrazite umetnicke vokacije i s ljubavlju prema umetnosti. Galeriju je dobro otvoriti u samom centru vecih naselja ili turistickih aglomeracija s vecom koncentracijom ili frekvencijom potencijalnih kupaca. Profitabilnost programa najvise zavisi od znanja preduzetnika (s obzirom na izbor makrolokacije i mikrolokacije), trzisne atraktivnosti, asortimana i cena
umetnickih eksponata, izbora nacina nabavke, oblika prodaje i strukturiranja promotivnih aktivnosti.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

3 (galerista-preduzetnik, 2 trgovca umetnickih dela)

Ulaganje kapitala

30.500 € (desetogodisnji zakup 89,00%, oprema i uredenje prostora 11,00%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina

Godisnja bruto dobit

46.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,14 €

Prodavnica metalne galanterije

230. Prodavnica metalne galanterije

Osnovne pretpostavke za prakticnu ostvarljivost ovog programa su izbor makrolokacije (urbane celine sa vise od 10.000 stanovnika u gravitirajucoj zoni, uz nepostojanje konkurencije), izbor mikrolokacije (trgovacki centri naselja s najvecom frekvencijom potencijalnih kupaca), asortiman (snabdevenost brojnim vrstama i podvrstama robe), kvalitet (kvalitet artikala), cena (prihvatljiva kupcima), kao i promocija (strukturiranje promotivnih aktivnosti). Ipak, pri otvaranju prodavnice sitne metalne galanterije i prateceg pribora i alata, posebnu paznju treba usmeriti na velicinu i raznovrsnost asortimana ("nema cega nema") i na sposobnost zaposlenih (koji ce kupcima znati da objasne "sta im treba"), jer su to dva najkriticnija elementa profitabilnost i uspesnost programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - varijanta iznajmljivanja neuredenog prostora

Broj radnika

7 (preduzetnik, 6 prodavaca)

Ulaganje kapitala

40.000 € (cena prostora 74,72%, uredenje i namestaj 11,58%, koriscen automobil 12,45%, ostalo 1,25%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 4 meseca

Godisnja bruto dobit

37.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,84 €

Prodavnica kompjuterske opreme

229. Prodavnica kompjuterske opreme

Biti uspesan preduzetnik u svetu kompjuterske opreme i znanja - relativno je tesko, ali zato vrlo profitabilno. Tesko je jer stalno morate da budete u toku zbivanja na svetskom trzistu tehnologija i znanja i okupljate ekipu inteligentnih i spretnih "hakera", koji ce moci uspesno i u vrlo kratkom roku da izrade najrazlicitije programe za proizvodne firme, usluzna preduzeca, odnosno poslovanje uopste. Programom se ostvaruju prihodi od prodaje hardvera (opreme) i softvera (standardnih programa) i izrade specificnih paketa programa prema porudzbini kupaca. Profitabilnost je moguce povecavati realizacijom stalnih aranzmana s velikim korisnicima usluga, te obogacivanjem asortimana. Asortiman, kvalitet, cene usluga, organizacija nabavke opreme i ucinak promocije, kriticni su elementi programa

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

80m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

11 (preduzetnik i 10 radnika)

Ulaganje kapitala

29.000 € (zakupnina i uredenje prostora 29,55%, namestaj 10,31%, kompjuterska oprema 51,55%, ostalo 8,59%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

5 meseci

Godisnja bruto dobit

235.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

4,35 €

Prodajni centar za kućne ljubimce

228. Prodajni centar za kućne ljubimce


Svaka urbana celina sa vise od 100.000 stanovnika i malo duzom tradicijom drzanja razlicitih vrsta kucnih ljubimaca, trebalo bi da ima bar jedan ovakav trgovacki centar. Centar je preporucljivo smestiti na trgovacki atraktivnim mestima u centru grada s najvecom frekvencijom potencijalnih potrosaca. Rec je o polivalentnom prodajnom centru za kucne ljubimce, sa vrlo bogatim asortimanom prodajnih artikala. U njemu mozete pronaci hranu, pice, lekove, higijensko--kozmeticke preparate i pribor, odevne predmete, kaveze, akvarijume i druga "stanista", kao i mnostvo ostalih potrepstina za sve vrste kucnih ljubimaca. Svakako, i svu potrebnu literaturu o kucnim ljubimcima. U razvijenoj varijanti programu se moze pridodati specijalizovani ili polivalentni odeljak za prodaju razlicitih vrsta kucnih ljubimaca (pasa, macaka, majmuna, ptica, zamoraca, hrcaka, kornjaca, jezeva, gmizavaca, riba, itd.).
Medu kriticnim elementima posebnu paznju treba usmeriti na izbor makroloka-cije, asortiman i cene artikala i ucinke promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

80 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

6 (preduzetnik, 4 prodavca, pomocni radnik)

Ulaganje kapitala

29.000 € (godisnji zakup 13,79%, uredenje i oprema prostora 43,10%, automobil 34,48%, ostalo 8,62%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 1 mesec

Godisnja bruto dobit

40.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,14 €

Salon "Uradi sam"

227. Salon "Uradi sam"

Cesto biste mogli sami da obavite neke jednostavnije kucne, molerske, stolarske, bravarske, elektricarske i vodoinstalaterske ili druge poslove kada biste pri ruci imali potreban materijal (pakovan bas za takve namene), kao i odgovarajuci pribor i alat. Tome je namenjena ovakva prodavnica koja svoje kupce nalazi medu osobama koje mnoge male kucne poslove zele da obave sami. Prodavnica mora imati veliki i raznovrstan asortiman posebno pakovanfh materijala, te prikladno dizajniranog pribora i alata za takve potrebe. Svakako, mora imati i strucne prodavce koji ce znati da posavetuju kupce, a preporucljivo je i da im ponude prirucnu literaturu o kucnim majstorima tipa "uradi sam". Prodavnicu treba smestiti u gravitirajuce zone sa vise od 10.000 stambenih jedinica (u povoljnim mikrolokacijskim uslovima), a od kriticnih elemenata posebno isticemo izbor makrolokacije i mikrolokacije,
organizovanost kanala nabavke, strucnost prodajnog osoblja, asortiman, kvalitet, cene artikala i ucinak promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

115 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

11 (preduzetnik, admini­strator, 6 prodavaca, 3 segrta)

Ulaganje kapitala

26.000 € (godisnji zakup 21,15%, uredenje i opremanje 69,23%, ostalo 9,62%)

Period izvrsenja

6 od 8 meseci

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

116.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

3,51 €

Prodavnica - servis plinske opreme i pribora

226. Prodavnica - servis plinske opreme i pribora

Na osnovu fransize koju nudi jedna italijanska fabrika, moguce je jednostavno i brzo osnovati sopstveno specijalizovano preduzece za prodaju i servis opreme i pribora za prirodni i tecni plin, koje se bavi prodajom i servisiranjem opreme, pribora i sastavnih delove za grejanje i rashladivanje, plinskim instalacijama za auto-plin i plinskom opremom za zahvate po sistemu "uradi sam". Oprema i pribor proizvodi su svetski poznatih firmi. Kucna upotreba i ekoloska prednost prirodnog i tecnog plina kao energenata, osnov su trzisne oprav­danosti i smanjenja preduzetnickog rizika u ovom poslu. Visegodisnje iskustvo italijanske firme garantuje brzo uvodenje u delatnost, trgovacki i servisno proveren sistem poslovanja, ekskluzivnost ponude, marketinsku promociju i primerenu naknadu za ulozeni kapital. Zbog specijalizovanosti posla, potrebno je profesionalno iskustvo, odredena novcana sredstva za pocetak
poslovanja, kao jedan od najvaznijih uslova u pogledu lokacijskih zahteva, i prostor u gradskoj trgovackoj zoni.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - vlasnistvo preduzetnika

Broj radnika

3 (preduzetnik, prodavac, serviser)

Ulaganje kapitala

25.000 € (oprema 30%, obrtna sredstva 70%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina ili meseci

Godisnja bruto dobit

15.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,60 €

Prodavnica dečjih igračaka

225. Prodavnica dečjih igračaka

Prodavnica decjih igracaka oduvek je bio, i bice, profitabilan preduzetnicki posao. Asortimanu razno­vrsnih decjih igracaka - posebno ako je obogacen i ponudom razlicitih flasica, grejaca, pribora za jelo, pelena, sampona, sapuna, kupki, krema ili cak probrane decije odece ili obuce - tesko cete moci odoleti, jer cete u takvoj prodavnici sigurno pronaci poneku "sitnicu" koja ce vam se uciniti zanimljivom. Prodavnica se smesta u naselja sa vise od 5.000 domacinstava (blizu trgovackog ili upravnog centra naselja i objekata za masovniji boravak ljudi s vecom frekvencijom potencijalnih potrosaca). Profitabilnost prodavnice moze se povecavati obogacivanjem ponude. Kriticni elementi programa su: izbor mikrolokacije, asortiman, kvaEtet,
cene roba i strukturiranje promotivnih aktivnosti.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

30 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

3 (preduzetnik, 2 prodavca)

Ulaganje kapitala

21.500 € (desetogodisnji zakup 84,00%, oprema 11,00%, ostalo 5,00%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 2 mesecc

Godisnja bruto dobit

24.750 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,98 €

Audio i video šop

224. Audio i video šop

Audio i video sop je specijalizovana prodavnica raznovrsnog asortimana audio i video opreme, rezervnih delova i komplementarnih proizvoda. Dakle, tu se mogu kupiti: razne vrste i marke uvoznih i domacih radio aparata, kasetofona, gramofona, CD-plejera, video rekordera, televizora i ostale audio i video opreme, rezervni delovi, antenski sistemi i si. Svakako, prodavnica moze biti i uze specijalizovana prema robnim podvrstama, markama, poreklu i drugim kriterijumima. Istrazivanja su pokazala da je ovakvu prodavnicu najbolje otovoriti u trgovackom centru (sa slicnim sadrzajima i bez konkurencije) urbanih celina sa vise od 40.000 stanovnika. Eventualne oscilacije traznje mogu se podmiriti u sklopu projektovanih velicina. Medu kriticnim elementima najbitniji su: asortiman, kvalitet i cene (i uslovi placanja) artikala, garancijski i servisni uslovi, kao i ucinak promocije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

55 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

5 (preduzetnik, administrator, 2 prodavca, pomocnik)

Ulaganje kapitala

17.000 € (godisnji zakuj 15,72%, uredenje prostora 23,82%, polovan automobil 44,67%, oprema 12,81%, ostalo 2,98%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

26.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,47 €

Salon bicikala

223. Salon bicikala

Program je namenjen preduzetnicima skromnijih ambicija, a narocito je zanimljiv kao dopunski trgovacki posao. Dakle, preduzetnik koji vec ima neki uhodan i srodan trgovacki posao u gradu sa oko 10.000 stanovnika ili 500 do 1.000 vlasnika bicikala, moze otvoriti takav prodajno-servisni salon. Prodavnica (salon) nudi vrlo bogat i razlicit asortiman zenskih, muskih i decjih bicikala i komplementarnih proizvoda (gume, pumpe, zvonca, lanci, razliciti ukrasi i si.), a u radionici (servisu) mogu se servisirati, odrzavati i popravljati. Salon treba locirati u trgovacki centar naselja, pri cemu treba da se zadovolje neophodni mikrolokacijski uslovi za takav tip prodavnice-servisa. Sve promene traznje mogu se zadovoljiti u sklopu projektovanih velicina. Paznju treba usmeriti na asortiman, kvalitet, cene artikala i usluga, kao i na izbor makrolokacije kao najkriticnijih elemenata programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

4 (preduzetnik, prodavac, mehanicar za bicikle, segrt)

Ulaganje kapitala

10.500 € (godisnji zakup 28,57%, oprema 47,62%, obrtnicki radovi i instalacije 9,52%, namestaj 9,52%, ostalo 4,77%)

Period izvrsenja

30 do 60 dana

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

14.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,08 €

Prodavnica boja i lakova

222. Prodavnica boja i lakova

Osim profesionalnih farbara i molera, kojima je pretezno namenjen ovaj program, sve vise ljudi se odlucuje za manje samostalne zahvate u uredenju, odrzavanju ili osvezenju stambenog, poslovnog ili drugih otvorenih i zatvorenih prostora. U ovoj prodavnici mozete naci sirok i raznovrstan asortiman boja i lakova za razlicite vrste materijala, ali i veliki izbor odgovarajuceg pribora i alata. Prodavnicu treba otvoriti u urbanoj celini s vise od 20.000 stanovnika (ukljucivsi i gravitirajucu okolinu), i to u njihovim trgovackim centrima, uz pretpostavku da ne postoje konkurentski sadrzaji. Uz tako odredene lokacijske uslove, program je dovoljno elastican za sve oscilacije traznje, pa nije isplativo povecavanje njegovog obima.
Kriticni elementi programa su: asortiman, kvalitet, cene artikala i strucnost zaposlenog osoblja.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

40m2 - varijanta iznaj­mljivanja

Broj radnika

6 (preduzetnik, 2 prodavca, blagajnik, 2 pomocnika)

Ulaganje kapitala

7.000 € (dvogodisnji zakup 56,14%, namestaj, oprema i uredenje prostora 36,55%, ostalo 7,31%) Period izvrsenja: 2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

6 meseci

Godisnja bruto dobit

27.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

3,34 €

Ekoloska ocena

A

Poljoprivredna apoteka

221. Poljoprivredna apoteka


Poljoprivredna apoteka zamisljena je kao mesto na kome cete naci sve sto vam je potrebno u poljoprivredi (semenje, sadnice, razna sredstva za zastitu bilja i povecanje prinosa, manji alat i pribor za rad u basti i polju), ali i dobiti savete o sastavu zemljista, izboru vrsta pogodnih za gajenje, potrebnim agrotehnickim postupcima itd. Poljoprivrednu apoteku mozete uspesno voditi u podrucjima sa razvijenom poljoprivrednom proizvodnjom. Program je izraden tako da moze zadovoljiti svako povecanje traznje, pri cemu njegova profitabilnost raste bez ikakvih dodatnih ulaganja kapitala. Izbor mikrolokacije, strukturiranje asortimana, organizacija nabavke i promotivne aktivnosti osnovni su kriticni elementi programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

3 (preduzetnik, agronom, prodavac)

Ulaganje kapitala

16.000 € (dvogodisnji zakup 33,00%, oprema, polovan automobil, ostalo 67,00%)

Period izvrsenja

4 do 5 meseci

Rok povratka kapitala

11 meseci

Godisnja bruto dobit

33.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,29 €

Mesara

220. Mesara

Ovaj program je tipicna specijalizovana prodavnica, ali u savremenoj verziji, koja je nuzna radi konku­rentnosti na postojecem nivou razvijenosti trzista. Mesara je opremljena rashladnim vitrinama i zamrzivacima, pa moze ponuditi sve vrste svezeg mesa i suvomesnatih proizvoda. Uz taj osnovni asortiman, predvidena je i ponuda posebnih vrsta sireva i sortnih vina, radi zaokruzivanja ponude i ostvarenja dodatne dobiti. Buduci da je sveze meso lako kvarljivo, predvida se zaposljavanje kvalifikovanih mesara koji ce s vlasnikom moci da planiraju potrebne kolicine i tako smanje rizik od kvarenja. Struktura asortimana mora se prilagoditi trenutnoj kupovnoj moci stanovnistva (ako je stanovnistvo siromasnije, nude se jeftinije kategorije mesa).

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

60 m2 (prodajni prostor 34,92 m2, skladiste 20,08 m2, ostalo 5,00 m2)

Broj radnika

2 KV mesara

Ulaganje kapitala

40.000 € (uredenje prostora 50,6%, oprema prodavnice 38,3%, ostalo 11,1%)

Period izvrsenia

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine ili meseci

Godisnja bruto dobit

17.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,43 €

Prodavnica delikatesa

219. Prodavnica delikatesa


Specijalizovana prodavnica zivinskih namirnica, tzv. delikatesa, vrlo je zanimljiv preduzetnicki poduhvat. Potrebna su manja pocetna ulaganja. Kako se radi o asortimanu koji se svakodnevno trazi i namenjen je svim kategorijama stanovnistva, nesto je lakse prebroditi pocetnicke greske nego kod drugih projekata. Za uspesno poslovanje prodavnice potreban je uzi asortiman suvomesnatih, mlecnih i konditorskih proizvoda, ali veliki broj raznovrsnih proizvoda od razlicitih dobavljaca i vise cenovnih kategorija. Vrlo je vazno odabrati primerenu lokaciju - centar grada ili veca naselja.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 (prodajni r>rostor 31,60 m2, skladisni prostor 14,80 m , ostalo 3,60 m2)

Broj radnika

2 do 3 KV prodavca (zavisno od radnog vremena)

Ulaganje kapitala

23.500 € (uredenje prostora 38,3%, oprema 50,6% i ostalo 11,1%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

2 godine i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

13.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,57 €

Prodavnica voća i povrća

218. Prodavnica voća i povrća


Za prodavnicu voca i povrca koja je predvidena u ovom programu nisu potrebna veca ulaganja. Kao primer uzeta je lokacija u manjem gradu relativno razvijenije regije, u II gradskoj zoni, gde je manja koncentracija potrosaca nego u centralnim gradskim zonama. Specijalizovana prodavnica nudi pretezno sveze voce i povrce, a kao dodatni asortiman predvidaju se keks, cokolade, bomboni, bezalkoholna i alkoholna pica i si. Buduci da je posredi pretezno lako kvarljiva roba, utvrdivanje kolicina nabavke najveci je rizik, zatim i ostecenja pri rukovanju robom. Voce i povrce uglavnom se nabavljaju svakodnevno, sto je dodatno opterecenje u poredenju sa ostalim asortimanom. Konkurencija su ostale prodavnice voca i povrca, super-marketi, prodavnice mesovite robe i zelene pijace.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

40 m2 (prodajni prostor 36,40 m2, sanitarno-garderobni prostor 3,60 m2)

Broj radnika

2 KV prodavca

Ulaganje kapitala

15.000 € (uredenje prostora 42,0%, opremanje prodavnice 46,8%, ostalo 11,2%)

Period izvrsenja

2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

1 godina i 9 meseci

Godisnja bruto dobit

10.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

0,67 €

Ribarnica

217. Ribarnica

Otvorite li ribarnicu, uvericete se da je riba (a i ostali plodovi mora), osim sto je vrlo hranljiva i ukusna namirnica, i odlican izvor profita. Ribarnicu otvorite u bilo kom vecem naselju i /ili turistickom centru s razvijenijim navikama konzumiranja plodova mora, i to, ako je moguce, blizu pijace ili slicnih sadrzaja. Ako udovoljite kriticnim elementima programa, odnosno, ako dobro organizujete puteve nabavke, zagarantujete kvalitet i ponudite pravi izbor plodova mora, uz to po konkurentnim cenama, postacete izezetno uspesan preduzetnik. Naravno, profitabilnost programa i u sklopu projektovanih parametara moze biti veca ako obogatite asortiman robe (soljenom i susenom ribom, konkurentnim vrstama riba iz uvoza i si.) i organizujete stalno snabdevanje velikih kupaca (restorana, notela, brodova i si.)

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

6 (preduzetnik, admini­strator, 2 prodavca, vozac, cistacica)

Ulaganje kapitala

22.250 € (zakup i uredenje prostora 32,58%, oprema 29,21%, automobil 33,72%, ostalo 4,49%) Period izvrsenja: 2 do 3 meseca

Rok povratka kapitala

5 meseci

Godisnja bruto dobit

210.000 €

Bruto dobit po 1 € investicija

8,38 €

Ekoloska ocena

B,l,2

Piljarnica

216. Piljarnica


Predlazemo vam specijalizovanu pradavnim (piljarski kiosk) za prodaju najrazlicitijih vrsta voca i povrca, mnostva podvrsta i kvalitetnih sorti voca i povrca, kao i trgovacki komplementarnih proizvoda (preradevine od voca i povrca). Njena specificnost je to sto je u ponudu ukljuceno mnostvo "domacih" proizvoda (narocito asortiman preradevina). Naseljene celine sa vise od 1.000 domacinstava morale bi imati barem jednu takvu specijalizovanu prodavnicu smestenu na trgovacki atraktivnom mestu uz ostale optimalne mikrolokadjske uslove. Manje oscilacije traznje mogu se zadovoljiti i u sklopu projektovanih velicina, a prosirenje naselja verovatno ce uslovljavati otvaranje novih prodavnica na mestima vece koncentracije potrosaca (u novom stambenom naselju).
Medu kriticnim elementima treba pomenuti organizaciju nabavke, asortiman, kvalitet, cenu robe i izbor makrolokacije.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

50 m2 - kupovina kioska i koncesija na prostor

Broj radnika

4 (preduzetnik, 2 prodavca, pomocnik)

Ulaganje kapitala

21.000 € (godisnji zakup 5,73%, kiosk 35,80%, polovan automobil 35,80%, ostalo 22,67%)

Period izvrsenja

4 do 6 meseci

Rok povratka kapitala

1 godina i 3 meseca

Godisnja bruto dobit

28.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

1,30 €

Prodavnica dijetalne hrane

215. Prodavnica dijetalne hrane

Sve je vise osoba razlicitog pola i starosti koje se zbog zdravstvenih ili nekih drugih razloga moraju pridrzavati dijetalnog nacina ishrane. Nasa istrazivanja su pokazala da je u gradovima sa vise od 50.000 stanovnika moguce rentabilno poslovanje barem jedne prodavnice takve hrane, a ako se broj medicinski potencijalnih dijetalaca u naselju povecava, ucinak je potpuno zagarantovan. Kao mikrolokaciju preporucujemo mesta s vecim brojem i / ili frekvencijom potencijalnih potrosaca. Prodavnica je specificna i po tome sto u njoj radi specijalista dijeteticar, koji kupcima odmah daje "besplatne" strucne savete i prati njihove rezultate. Paznju treba usmeriti na asortiman, kvalitet i cenu proizvoda, reference specijaliste, kao i na strukturiranje promotivnih aktivnosti kao kljucne elemente uspesnosti programa.

Osnovni podaci o biznis planu

Velicina prostora

40 m2 - varijanta iznajmljivanja

Broj radnika

4 (preduzetnik, specijalista - dijeteticar, 2 prodavca)

Ulaganje kapitala

15.000 € (godisnji zakup 12,66%, uredenje prostora 16,48%, namestaj 32,96%, oprema 31,31%, ostalo 6,59%)

Period izvrsenja

3 do 4 meseca

Rok povratka kapitala

10 meseci

Godisnja bruto dobit

33.500 €

Bruto dobit po 1 € investicija

2,18 €

Trgovinske usluge PDF Štampa El. pošta
Napisao Administrator   
petak, 03 februar 2012 07:44

 

 

 
 
 
advert
 
 
 
 

KURSNA LISTA

O nama

Dana 12.12.2011.god. Opštinsko veće je donelo saglasnost o izmeni i dopuni Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Opštinskoj upravi opštine Doljevac... Dalje

Kontakt

Broj telefona: 018/4-810-054

E-mail: klerdoljevac@gmail.com

Home BIZNIS PLANOVI Trgovinske usluge
Copyright © 2017. www.opstinadoljevac.rs/kler.